Also, ich habe mir das Jobposting nochmal durchgelesen und fuer einen einfachen Work& Travel Job finde ich das voellig angemessen.
Rasen maehen und gaertnern ist doch eh nur im Sommer und im Winter eben Schnee schieben. Eine taeglische Runde durch die Toiletten, Strasse mal fegen. Dazu noch ein paar kleinere Reperaturen, mit nem Telefon in der Tasche und fertig. Ist das so schlimm?
Oder habe ich da was nicht gelesen- probiere gerade neue Kontaklinsen aus- gegen oder fuer Hornhautkruemmung- kann also sein, dass ich schief lese.
auch zur frage nach dem führungszeugnis gibt es ausnahmen - wo das erlaubt ist.
da es sich hier um die betreuung von fremden eigentum geht, dürfte die frage erlaubt sein
siehe
Arrests. As a general rule, employers are not permitted to ask candidates "Have you ever been arrested?" Many arrests do not result in convictions, and inquiries concerning arrests can be perceived as biased against particular minority groups. When inquiring about an applicant's actual conviction record, state laws vary as to what can and cannot be asked, and how the information can be used. Under EEOC guidelines, employers using an applicant's conviction record in making hiring decisions must demonstrate a business necessity for this practice. In establishing business necessity, employers should consider factors such as the seriousness of the offense, the time elapsed since the conviction took place and whether the conviction would be likely to have a direct impact on the job in question.
größe und gewicht bezieht sich auf die schwere der körperlichen arbeit.
ein mädel oder junge von 160 cm höhe, gewicht 50 kilo ist da vermutlich überfordert.
Die Jobausschreibung macht auf mich den Eindruck als waere sie von einem Nicht-Muttersprachler verfasst. Daher wuerde mich interessieren ob sie tatsaechlich so inseriert wurde, denn normalerweise findet man bei Job Annoncen wo koerperliche Arbeit gefordert ist eine phrase wie "physically demanding" oder "must be able to lift xx lbs". Doch selbst wenn der AG es tatsaechlich in diese Worte verpackt haben sollte, meint ihr wirklich es interessiert irgendwen bei einem $11 Job oder es wird etwas gegen den AG unternommen? Ich denke kaum. Und $11/h fuer die beschriebenen learning by doing Taetigkeiten erscheint ueblich und angemessen.
es gibt auch 1.90 m grosse Leute die mit einem 20 kg Sack ueberfordert waeren und vom Schneeschippen Rueckenschmerzen bekommen, deshalb darf trotzdem nicht nach Kopergroesse und Gewicht gefragt werden. Die korrekte Formuliereung waere:
must be able to do (hard) manual labour - wie gross er oder sie ist, ist ja dann egal. Man kann sich natuerlich denken warum ein Gastwirt groessere Leute bevorzugt...
Ich wurde von jemanden auf dieses Stellenangebot aufmerksam gemacht und gab es weiter an jemanden, der in diesem Bereich arbeitet und es gab Reaktionen.
Mich würde Eure Meinung interessieren. Was haltet Ihr davon?
Live-in caregiver (Childcare) (Expired) (Haushalt führen und drei Kinder beaufsichtigen)
ZitatTerms: This is a permanent, full time job, which requires working days and evenings.
Salary: will be $8.00 per hour for a 40 hour week.
Education: The applicant should have completed high school.
Experience: at least a full year’s experience.
Credentials required: The applicant should have First Aid Certificate, Red Cross Babysitting course, Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) Certificate.
Children’s Ages: Kindergarten age (4 - 5 years), School age (6 - 12 years)
Work Setting: Employer’s home
Specific Skills: Supervise and care for children, Bathe, dress and feed infants and children, Help children with homework, Organize, activities such as games and outings for children, Prepare craft materials and assist children to use them, Instruct children in personal hygiene and social development, Read to children, Prepare and serve nutritious meals, Wash, iron and press clothing and household linens, Assume full responsibility for household in absence of parents, Travel with family on trips and assist with child supervision and housekeeping duties, Maintain a safe and healthy environment in the home, Tend to emotional well-being of children, Discipline children according to the methods requested by the parents, Take children to and from school and to appointments, Keep records of daily activities and health information regarding children
Security and Safety: Criminal record check, Child abuse registry check, Child welfare check
Work Location Information: Work in employer’s/client’s home, Staff accommodation available
Essential Skills: Reading text, Writing, Oral communication, Working with others, Problem solving, Decision making, Critical thinking, Job task planning and organizing, Continuous learning
Other Information: Room & Board Deduction $75 per week. Computer/Internet Access included.