Ich habe eine kleine Frage zu unserer diesjährigen Yukon / Alaska Reise...
Muss man irgendwas spezielles beachten, wenn man vom Yukon die Grenze nach Alaska überschreitet? Wie sieht es da mit den Lebensmitteln aus? Ich habe jetzt im Netz viele verschiedene und teilweise wiedersprüchliche Infos gelesen... mal steht Ja, mal steht Nein... wie sind da die Erfahrungen... der Grenzübertritt wird voraussichtlich nach Dawson City auf dem Top of the World Highway sein und auf dem Rückweg dann auf dem Alaska Highway... da Dawson ja die letzte grössere Ortschaft vor dem Grenzübertritt ist, möchte ich es allenfalls vermeiden dort Lebensmittel einzukaufen, die ich dann ein paar KM weiter wieder wegschmeissen muss...
Es ist wohl wie bei der Anreise mit dem Flieger: nichts Frisches, vor allem nach Fleisch wird wohl gefragt, Milch etc. auch kein Brennholz. Richtung Haines aßen meine Fahrer Erdbeeren. Die wurden nicht beanstandet. Da am Top-Hwy nicht so viel los ist, scheint man mir da recht genau zu sein, man hat viel Zeit. Trotzdem wird nicht unbedingt die ganze Kiste durchsucht ...
Von frischen Lebensmitteln ist auf jeden Fall abzusehen . Vor allen Citrusfruechte , Tomaten und alles was aus der Erde kommt . Obst ist erlaubt , wenn der US-Sticker auf den Fruechten ist . Auch Konserven und Fertiggerichte sind erlaub wenn der kleine US-Stempel drau ist. Kann man auf fast allen Konserven und Fertiggerichten finden , die man in Canada kaufen kann .
Also bescheuert ist das bei der Einreise nach Zitrusfruechten gefragt wird wenn man aus Kanada rein faehrt meinte ich doch vor einem Jahr zum US Beamten , das die Zitronen und Orangen sowieso aus USA sind , entweder aus Florida oder California , und das in Ontario die Zitrusfruechte bei -40 wachstumsprobleme haben und fragte ob er schon mal Kanadische Zitronenen gesehen hat ? Der meinte dann die koennen Fruchtfliegen in Ontario bekommen wenn sie dort gelagert sind. Darauf meinte ich : Die fliegen die drann sein "koennten" sowieso sicher einen US Pass haben und meistens Nachts unterhalb des Radars ueber die Grenze fliegen. Ergebniss : Nach 45 min durchsuchens meines Autos durfte ich weiter fahren reine schikane fuer meinen Witz !
Zitat von RoomieLee im Beitrag #4Also bescheuert ist das bei der Einreise nach Zitrusfruechten gefragt wird wenn man aus Kanada rein faehrt meinte ich doch vor einem Jahr zum US Beamten , das die Zitronen und Orangen sowieso aus USA sind , entweder aus Florida oder California , und das in Ontario die Zitrusfruechte bei -40 wachstumsprobleme haben und fragte ob er schon mal Kanadische Zitronenen gesehen hat ? Der meinte dann die koennen Fruchtfliegen in Ontario bekommen wenn sie dort gelagert sind. Darauf meinte ich : Die fliegen die drann sein "koennten" sowieso sicher einen US Pass haben und meistens Nachts unterhalb des Radars ueber die Grenze fliegen. Ergebniss : Nach 45 min durchsuchens meines Autos durfte ich weiter fahren reine schikane fuer meinen Witz !
Es ist keine Schikane .Vor ein paar Jahren hat es eine Krankheit gegeben , die duch Zitrusfruechte nach California uebertragen wurde . Daduch haette die gesamte Population der Orangen und Zitronenbaeume in California vernichtet werden koennen . Diese Krankheit kann auch durch Fruechte uebertragen werden , die aus CA stammen . Es ist kaum zu glauben , aber es gibt tatsaechlih solche Sachen . In Grenznaehe zu USA duerfen in Canada z.B. keine Bienen gehalten werden , da es ausserhalb von USA eine Krankheit gibt , die Bienenvoelker in USA vernichten koennen . Uebrigens , die Information habe ichvon einem Officer von FDA in Californien .Dort und in Florida ist eine Kontrollstelle , an der Interstate bei der alle Fahrzeuge anhalten muessen und z.T. auch kontrolliert werden . Auch in GB muss es gemeldet werden , wenn man mit der Faehre , oder mit dem Zug ankommt und eine Biene im Auto ist . Auch dort kann eine Einzige Biene vom Festland die gesamte Bienenpopulation vernichten . Es ist nicht alles nur zur Last fuer Reisende gemacht .
Ja Holgi das mit dem Bienchen und den Bluemchen weiss ich doch ! Ich habe gesagt das die Durchsuchung von meinem Auto eine Schikane war, ich habe nein gesagt und danach oben besagte Unterhaltung mit dem Beamten gehabt, danach wurde geprueft :-)
Ok lesen wir mal bei der CBP
ZitatFresh fruits and vegetables grown outside of the United States or Canada are typically prohibited. However, even some Canadian and U.S. grown fruits and vegetables may not be brought into the United States by travelers. These include: Canadian origin tomatoes, peppers, green onions, leeks, chives, garlic with green tops, and home-grown potatoes; and U.S. grown oranges, lemons, limes, grapefruit, and pomelos. Also, rice soybeans, chickpeas, and safflower seed grown in most North African and Middle Eastern countries are prohibited due to the Khapra beetle, a small, but very destructive pest that attacks stored grains.
Interesant man darf keine Orangen oder Lemonen die nicht in USA & Canada angebaut wurden generell ueber die Grenze fuehren.
OK, das heisst dann wohl in Dawson wird nur Dosengemüse gekauft... Dann werde ich ausschau halten nach Früchten, die so einen Aufkleber haben... Wie sieht es denn mit abgepacktem Gemüse aus? Wir lieben die Baby-Karotten, die es in Kanada gibt... die kann man sich Haufenweisen in den Mund schieben... Dann wird eben erst in Tok wieder frisches Gemüse gekauft.
Wieso willst du die Kirche nach Rom tragen..... soll heißen, ich würde einen Teufel tun und vorher noch einkaufen. Da kannst du günstiger in der USA einkaufen.
Zitat von hunki1 im Beitrag #9OK, das heisst dann wohl in Dawson wird nur Dosengemüse gekauft... Dann werde ich ausschau halten nach Früchten, die so einen Aufkleber haben... Wie sieht es denn mit abgepacktem Gemüse aus? Wir lieben die Baby-Karotten, die es in Kanada gibt... die kann man sich Haufenweisen in den Mund schieben... Dann wird eben erst in Tok wieder frisches Gemüse gekauft.
Danke für die Tipps...
LOL na dann kannst auch das Wasser im Pool trinken :-)
so viel billiger ist es in Alaska nicht und in Tok sind die Einkaufzmoeglichkeiten sehr begrenzt! Wir sind Juni 2011 von Whitehorse ueber Dawson nach Alaska und hatten beim Grenzuebertritt auf dem Top of the World Highway Brot, Wurst, Kaese und etwas Gemuese, sowie Crackers, Kekse, Marmelade, Brotaufstriche, zig Gewuerze und etwas Obst (Bananen und ein paar Aepfel) sowie gefrorenes Gemuese und Obst und Fleisch dabei - haben das beim Grenzuebertritt angegeben und es wurde nicht beanstandet, die Amis und spaeter die Kanadier hat viemehr interessiert ob wir Spirituosen, Medikamente oder Waffen dabei haben. Da man erstmal mitten im Nirgendwo unterwegs ist, sind die Beamten kulanter was Lebensmittel anbelangt! Wir haben nur die Milch in Kanada gelassen - Jogis haben die Beamten nicht gestoert! Seit einfach ehrlich was ihr dabei habt und meidet Zitrusfruechte und dann koennt ihr auch Frischware mitnehmen! Das ist unsere persoenliche Erfahrung mit Grenzuebertritt Top of the World und Grenzuebertritt Beaver Creek!
Naja, wieso auf gut Glück haufenweise Zeugs einkaufen, wenn man im schlimmsten Fall damit rechnen muss, dass man alles wieder wegschmeissen kann... find ich ziemliche Verschwendung.
Es geht mir eigentlich nicht darum obs in Alaska billiger ist als im Yukon... es geht mir nur darum, dass ich eigenltich keinen Bock habe frische Lebensmittel unnötig wegschmeissen zu müssen. Aber ich werde mich in Dawson vor der Weiterfahrt mal erkundigen. Vielleicht können die mir in Visitor Center was sagen...
Fruits and vegetables grown in Canada are generally allowed if they have labels identifying them as products of Canada. Some fruits and vegetables purchased in Canada may not have been grown in Canada. For example, citrus or tropical fruits such as mangos, which can be purchased but not grown in Canada, are prohibited.
Currently, potatoes from western regions of Canada are restricted because of a disease outbreak. While commercial imports are permitted under stringent guidelines, travelers from Canada should avoid bringing raw potatoes with them into the United States.
Food products from Canada, including pet food and fresh (frozen or chilled), cooked, canned or otherwise processed products containing beef, veal, bison, and cervid (e.g., deer, elk, moose, caribou, etc.) are now permitted from Canada in passenger baggage. Products containing sheep, lamb, or goat are prohibited and will not be allowed entry.
Travelers must provide proof of the origin of beef, pork, poultry, cervid meat, and pet food in order to bring them into the United States. Examples of proof of origin include the grocery store receipt where the product was purchased or the label on the product indicating the Province in which it was packaged.
Additionally, travelers arriving in recreation vehicles (RVs) from Canada and bringing houseplants or firewood must check with CBP agricultural specialists or officers for restrictions that apply to these products.
Allgemeine Richtlinien vor allem fuer Reisende aus Uebersee
Bringing Agricultural Products Into the United States (02/29/2012)
General Guidelines | General List of Approved Products | Information Resources for Travelers If you’ve had food, plants or souvenirs taken away by an inspector at an international airport, border crossing, or seaport, we want to be sure you understand why.
Certain items brought into the United States from foreign countries are restricted according to U.S. Department of Agriculture (USDA) regulations. Prohibited agricultural items can harbor foreign animal and plant pests and diseases that could seriously damage America’s crops, livestock, pets, and the environment – and a large sector of our country’s economy.
All travelers entering the United States are required to DECLARE any meats, fruits, vegetables, plants, seeds, animals, and plant and animal products (including soup or soup products) they may be carrying. The declaration must cover all items carried in checked baggage, carry-on luggage, or in a vehicle.
Upon examination of plants, animal products, and associated items, U.S. Customs and Border Protection (CBP) agriculture specialists at the ports of entry will determine if these items meet the entry requirements of the United States.
Even though an item may be listed as “permitted” from a particular country, it is always best to DECLARE the item by checking “Yes” on Question 11 of the CBP Declaration Form 6059B. Also declare if you have been on a farm or in close proximity of livestock, as an agriculture specialist may need to check your shoes or luggage for traces of soil that could harbor foreign animal diseases such as foot-and-mouth.
Avoid Fines and Delays Prohibited items that are not declared by passengers are confiscated and disposed of by CBP agriculture specialists. But that’s not all. Civil penalties may be assessed for violations and may range up to $1,000 for a first-time offense. Depending on whether the confiscated, undeclared items are intentionally concealed, or determined to be for commercial use, civil penalties may be assessed as high as $50,000 for individuals. The same fines apply to prohibited agricultural products sent through the international mail.
back to top
General Guidelines Fruits, Vegetables, and Plants Depending on the country of origin, some fruits, vegetables, and plants may be brought into the United States without advance permission, provided they are declared, inspected, and found free of pests. However, certain plants and ANY plant parts intended for growing (propagative) require a foreign phytosanitary certificate in advance. For information on certificates, contact the USDA/APHIS Plant Protection and Quarantine Permit Unit at (301) 851-2046 or (877) 770-5990. Also, check the Information Resources section at the end of this notice for details.
Meat and Animal Products and Byproducts Fresh, dried, or canned meats and meat byproducts are prohibited entry into the United States from most foreign countries because of the continuing threat of foot-and-mouth disease (FMD), bovine spongiform encephalopathy (BSE, or mad cow disease), and other animal diseases. If meat from restricted countries is used in preparing a product (e.g., beef broth), the product is usually prohibited.
Because regulations concerning meat and meat byproducts change frequently, travelers should contact the consulate or local agricultural office in the country of origin for up-to-date information on the disease status of that country.
Animal hunting trophies, game animal carcasses, and hides are severely restricted. To find out specifics and how to arrange to bring them into the United States, contact USDA/APHIS Veterinary Services, National Center for Import and Export (NCIE) at (301) 734-3277, via email at: AskNCIE.Products@aphis.usda.gov or VS-Live.Animals_Import.Permits@aphis.usda.gov or on the Web at Veterinary Services - Safeguarding Animal Health (Import/Export) ( Veterinary Services )
The import and export of wild (and endangered) animals is regulated by the U.S. Department of the Interior, Fish and Wildlife Service (FWS).
Live Animals and Birds Live animals and birds may enter the United States subject to certification, certain permits, inspection, and quarantine rules that vary greatly with the type of animal and its origin. Pet birds purchased abroad for personal use may enter, subject to restrictions by some state departments of agriculture.
For general information and permit application, contact APHIS/ NCIE at (301) 851-2046 or (877) 770-5990. IIn addition, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) regulates importation of certain animal species. Importation of animals for scientific or exhibition purposes is strictly controlled through a registration process. Contact the CDC in Atlanta, GA., at (404) 639-8107 or visit National Center for Infectious Diseases - Traveler's Health ( NCID ) for detailed information.
Other Biological Materials A strict permitting process governs most organisms, cells and cultures, antibodies, vaccines and related substances, whether of plant or animal origin. Biological specimens of plant pests, in preservatives, or dried, may be imported without restriction, but are subject to inspection upon arrival in the United States. This is done to confirm the nature of the material and to make sure it is free of “hitchhiking” plant pests or diseases. These items must ALL be declared and presented for inspection upon entering the United States. For information and a permit application, contact NCIE.
Soil, Sand, Minerals, and Shells Soil-borne organisms threaten both plants and animals. If you visited a farm or ranch in a foreign country, agricultural specialists may have to examine and disinfect your shoes or clothing. Vehicles must also be cleaned of any soil. No soil or earth of any kind is allowed into the United States without a permit issued in advance by USDA Plant Protection and Quarantine Permit Unit. Pure sand, such as a small container of decorative beach sand, is usually allowed. Always check with the permit unit in advance for details.
PLEASE – DO YOUR PART TO HELP PROTECT AMERICAN AGRICULTURE When planning your trip, keep in mind that regulations change frequently around the world, depending on outbreaks of plant and animal diseases. So, whether or not the item in question seems to be one that is permitted, travelers are still responsible for declaring those items and presenting them for inspection upon returning to the United States.
DECLARE all agriculture-related products when entering the United States.
back to top
General List of Approved Products Aloe Vera (above ground parts) Bat nut or devil pod (Trapa bicornis) Breads, cakes, cookies, and other bakery goods Candies Cannonball fruit Chinese water chestnut Coffee (roasted beans only) Fish * Flower bulbs Fruits, canned Garlic cloves (peeled) Lily bulbs (Lilium spp.) for planting Maguey leaf Matsutake Mushrooms Nuts (roasted only) Palm hearts (peeled) Sauces, canned or processed Seaweed * Seeds for planting or consumption Shamrocks leaves without roots or soil St. John's Bread Singhara nut (Trapa bispinosa) Tamarind bean pod Truffles Vegetables, canned or processed Water chestnut (Trapa natans)