hier eine info zum business in montreal - in dem du arbeitest
Montreal’s growing gaming industry attracting IT employees Tuesday, 06 September 2011 Category Work in Canada programmersAccording to Investissement Quebec, an economic development agency, 86 companies and more than 8,000 jobs have moved to Montreal as a result of a government program. The program allows 37.5 percent of a video-game company’s payroll to be subsidized by Montreal in the form of a refundable tax credit.
This means that, for every dollar a video-game company spends on paying its employees, it receioves 37.5 cents from the Quebec government. Extra credits are also given to companies that make French versions of their games. These incentives have persuaded major gaming companies, such as Electronic Arts and Activision Blizzard, to open businesses in Quebec.
Last year, the province of Quebec spent over $100 million on the program. The results have been good for the province as big gaming companies are hiring more and more people. THQ, a southern California gaming company, also moved to Montreal very recently. Since they have relocated, THQ has hired 145 employees in Montreal. Their goal is to hire 100 employees every year for the next five years.
"When you look at our plan, it would be very difficult to do it in a lot of markets. But the right ingredients are in Montreal, with the tax incentives and the quantity and level of talent," said Dave Gatchel, general manager of THQ Montreal, in the Montreal Gazette.
Ubisoft, which is the lead gaming employer in Montreal, currently has over 2,000 employees. EA, which is the second-largest video-game company in the United States, came to Montreal in 2004. It currently has more than 750 employees and plans to hire more people for mobile and social games.
bin wieder zurück und todunglücklich, hab mich doch zu sehr an das kleine Nest gewöhnt.... Naja, werde jetzt n bißl Pause machen und versuchen mich auf das nächste Jahr vorzubereiten. Der Firma werde ich spätestens Dezember wieder auf die nerven gehen (wurde mir empfohlen sonst vergessen die einen, obwohl 2 meiner Vorgesetzten mich auf die Top List gesetzt haben für German Tester, wir werden sehen). Jedenfals macht der Job echt Spaß und man glaubt es kaum, trotz des "geringen" Verdienstes habe ich noch 1500,-$ auf Konto, 500,- hab ich in den letzten 2 Wochen verballert für Urlaub...Es geht also doch @maxim - ja den Verdacht hatte ich schon, irgendwie werden die subventioniert, es würde sonst keinen Sinn machen ständig Leute ein- und auszufliegen, scheint aber immer noch günstiger zu sein als die einfach dazubehalten auf minimumstunden. Bewerben werde ich mich jedenfalls bei allen Firmen die gehen (leider wollen die meist Berufserfahrung, da hab ich ja nur 3 Monate aber ist ja auch schon was), hier in Berlin gibt es tatsächlich auch eine, vielleicht kann ich da etwas Zeit überbrücken. Will auf jeden Fall zurück und auch Quebec, ich finde das total toll mit den 2 Sprachen. Den Winter werde ich jetzt nutzen und versuchen mich richtig gründlich vorzubereiten... und dich dann wieder mit 1000 Fragen nerven...